MediaWatch

Opgør med Skouby-rapporten

" I udvalgsarbejdet sad bl.a. DR og TV 2, men ingen af de traditionelle satellitkanaler. Udvalgsarbejdet viste, at det ville være det billigste at bruge satellitter til at sende signalerne ud. Det ville være ca. halv pris. ""Når udvalget alligevel pegede på det jordbaserede sendenet, skyldes det bl.a. mangelfulde oplysninger om prisen på satellitudstyr til de ca. 700.000 husstande, som ikke har satellit- eller kabeladgang i dag. Udvalget skønnede at det ville koste 2,1 mia. kroner. Med de nye priser på udstyret kan man med stor sikkerhed fastslå, at det bliver mindst lige så billigt - 0,5 mia. kroner - for seerne at få en satellitmodtagelse som en modtagelse fra egen ændrede antenne og egen dekoder. Hermed burde det ligge klart, at Folketinget bør ændre indstilling og arbejde for en digital udsendelse af TV-signalerne gennem satellit og kabel,"" siger Viasats informationschef Niels Jørgen Langkilde."

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs