MediaWatch

Kampagne bombardement afsluttes

En gennemsnitsdansker har i afstemningsperioden fra den 1. juli til den 16. august lagt øjne til 40 reklamespots for en tv- eller radiostation, viser en undersøgelse fra CARAT Danmark. Firmaet har opgjort udgifterne fra de kandidater til en plads i Tele Danmarks kabeludbud, som har benyttet sig af TV-reklamer. Samlet har de 10 radio- og TV-stationer brugt 12 mio. kr. på tv-annoncer, og det er et overraskende højt tal, mener marketing researcher hos CARAT Danmark, Mogens Østergaard. - Interessen for at annoncere har været større, end jeg havde forventet. Sidste gang, der var afstemning, var der jo slet ingen kampagner, siger Mogens Østergaard. Forklaringen på den stigende interesse er nærliggende, og den giver CARAT Danmark også i sin undersøgelse. Her anslår man nemlig, at de 10 radio- og tv-stationer kan se frem til en samlet, årlig indtægt fra abonnenter på 300 mio. kroner, hvis de får stemmer nok til en plads i kablerne.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs