MediaWatch

PBS og VISA udvikler chip-kort til Internettet

Underdirektør med ansvar for forretningsudvikling i PBS, Johnny Bennedsen, forventer, at PBS vil have et tilstrækkeligt erfaringsgrundlag til efteråret, så markedsføringen af chipkortet kan komme i gang. Chipkortet skal efter planen være genopladeligt, så brugeren kan få fyldt flere penge på i de gængse pengeautomater eller via sin Internet-bank. Brugeren bestemmer selv, hvor stort et beløb, han vil overføre til kortet, dog vil der nok blive en maksimumsgrænse. Chipkortet vil være specielt egnet til transaktioner, hvor der er tale om mindre beløb. Typisk vil kunder ikke være tilbøjelige til at oplyse deres Dankortnummer på Internet til alt for mange butikker eller serviceydere. Med chipkortet er risikoen minimal, fordi beløbet er begrænset, og fordi man ikke behøver at opgive nogen personlige oplysninger. Samtidig vil man på skærmen med det samme kunne se, hvor stort et beløb, der trækkes på kortet.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs