Underdirektør med ansvar for forretningsudvikling i PBS, Johnny Bennedsen, forventer, at PBS vil have et tilstrækkeligt erfaringsgrundlag til efteråret, så markedsføringen af chipkortet kan komme i gang. Chipkortet skal efter planen være genopladeligt, så brugeren kan få fyldt flere penge på i de gængse pengeautomater eller via sin Internet-bank. Brugeren bestemmer selv, hvor stort et beløb, han vil overføre til kortet, dog vil der nok blive en maksimumsgrænse. Chipkortet vil være specielt egnet til transaktioner, hvor der er tale om mindre beløb. Typisk vil kunder ikke være tilbøjelige til at oplyse deres Dankortnummer på Internet til alt for mange butikker eller serviceydere. Med chipkortet er risikoen minimal, fordi beløbet er begrænset, og fordi man ikke behøver at opgive nogen personlige oplysninger. Samtidig vil man på skærmen med det samme kunne se, hvor stort et beløb, der trækkes på kortet.
Mere fra MediaWatch
Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"
Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.