MediaWatch

TV2s plan A

" Der er dog flere faktorer, som peger i retning af, at et chefskifte kan komme på tale allerede til efteråret. I løbet af september eller senest til oktober skal den såkaldte A-plan nemlig være på plads. A-planen indeholder de programmer, som TV 2 vil satse på det første halve år af år 2000, og repræsenterer godt 40 procent af TV 2s omsætning. Det anses derfor som tvivlsomt om en kommende direktør vil acceptere, at han eller hun ikke får indflydelse på A-planen. Derudover begynder de politiske forhandlinger om et nyt medieforlig senere i år, og her satser TV 2 meget hårdt på at få flere licenspenge dels til en ny, digital TV-kanal, dels mulighed for at lave en landsdækkende radiokanal. Og i det spil vil det være en klar fordel, hvis direktørskiftet er gennemført, lyder vurderingerne på TV 2. Eller som en anden kilde udtrykker det: ""Den dag der sættes navn på den nye direktør, vil der være afskedsreception for Jørgen Flindt."""

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs