" Der er dog flere faktorer, som peger i retning af, at et chefskifte kan komme på tale allerede til efteråret. I løbet af september eller senest til oktober skal den såkaldte A-plan nemlig være på plads. A-planen indeholder de programmer, som TV 2 vil satse på det første halve år af år 2000, og repræsenterer godt 40 procent af TV 2s omsætning. Det anses derfor som tvivlsomt om en kommende direktør vil acceptere, at han eller hun ikke får indflydelse på A-planen. Derudover begynder de politiske forhandlinger om et nyt medieforlig senere i år, og her satser TV 2 meget hårdt på at få flere licenspenge dels til en ny, digital TV-kanal, dels mulighed for at lave en landsdækkende radiokanal. Og i det spil vil det være en klar fordel, hvis direktørskiftet er gennemført, lyder vurderingerne på TV 2. Eller som en anden kilde udtrykker det: ""Den dag der sættes navn på den nye direktør, vil der være afskedsreception for Jørgen Flindt."""
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.