MediaWatch

TV 2 satser nu på de 21-50 årige

"Dermed føjer TV 2 sig fuldstændig efter den kritik, der har været fra reklamebranchen, og efter de krav, som flertallet af annoncører har stillet. ""I efteråret har programplanlæggerne kun et punkt på dagsordenen: At få flere seere i målgruppen 21-50 år til at se TV 2"", skriver TV 2 Reklames marketingchef Flemming Scheel i det brev, som er sendt ud til TV-annoncører, reklamebranche m.fl. TV 2s direktør Jørgen Flindt Pedersen giver i samme blad en knap så ligefrem, men tilsvarende forklaring: ""Konkurrencen på det kommercielle TV-marked har ændret sig markant det sidste år. Der er kommet flere danske og udenlandske aktører på banen.,"" skriver Flindt Pedersen. »Derfor har vi valgt at definere et klart mål for TV 2s efterårsplan - vi skal forbedre vores seerandele i målgruppen 21-50 år«. Marketingchef Flemming Scheel uddyber over for Jyllands-Posten, at de offentliggjorte planer for efterårssæsonen kun er en del af billedet; i løbet af sommeren og efteråret vil der blive suppleret og udvidet med flere ungdoms-rettede programmer, efterhånden som indkøbere og redaktører får varen tilbudt."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs