MediaWatch

"Amazon og eBay ""krig"""

De to nye shopping-giganter har ikke før haft nogen konkurrence, men deres forskellige måde at tackle e-commerce på - med hhv. Amazon's faste priser og eBay's dynamiske priser a la en global basar - vil efter BusinessWeek's opfattelse være Internet-brugernes dom i den kommende digitale handel, som samtidig vil vise sig afgørende for millioner af andre udbyderes valg af e-commerce metode.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs