MediaWatch

TvDanmark udfordrer TV2

"I forhold til TV3 har vi en fælles interesse i, at TV2 kommer ned på et niveau, hvor de ikke længere er et must for annoncørerne, og det er faktisk allerede sket. Tilsammen har vi flere af de unge seere, end TV2 har, og det kommer pludselig til at handle om store penge. For nu kan vi dele 100 procent af en kampagne med TV3, hvor vi før måtte dele 40 procent,"" siger Lund. Af samme grund er det også TV2s programlægning, der bliver nærlæst, når der skal ""mod-programmeres"", og ifølge Lund og programchef Paul Gazan har det i den seneste tid haft karakter af at stjæle slik fra børn: ""De er jo meget nemmere at modprogrammere end TV3, når de lader de yngre i stikken, som de gør. Det er altså ikke svært at modprogrammere ""Mandagschancen""."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs