MediaWatch

TV2 og DR har problemer med de unge

"De slår både TV2 og Danmarks Radio markant og ligger nogenlunde lige i præference, mens selv MTV slår TV2 på fjerdepladsen. DR er næsten helt ude af billedet. Mediebureauet Carat fremlagde i går en undersøgelse om de 14-16 åriges medievaner, og den analyse er ikke munter læsning for de traditionelle medier. Undersøgelsen er foretaget tre år i træk og bygger på udfyldelsen af 328 spørgeskemaer på skoler tre forskellige steder i København. På den baggrund skal undersøgelsen selvsagt læses med en række forbehold, og marketingchef Henrik Jensen, Carat, understreger da også, at sigtet med undersøgelsen først og fremmest er at søge nogle pejlemærker for retningen. »Man kan altid diskutere, hvor meget de unge tager med sig, og hvor meget de efterlader i takt med, at de vokser op. Men noget bliver der hængende, og jeg er ikke i tvivl om retningen. De elektroniske medier fylder fantastisk meget i de unges univers. Først og fremmest tv, men internettet oplever en eksplosiv vækst"", siger Henrik Jensen."

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs