Hos TV 2 henviser økonomidirektør Peter Parbo til forventninger, der siger, at der vil gå omkring 20 år, før danskerne har udskiftet deres nuværende udstyr, så de kan modtage digitalt via en almindelig antenne. Spørgsmålet er så, om seerne vil finde denne mulighed attraktiv. Som udgangspunkt er det nemlig kun de danske stationer, der får plads på det nye net. Hertil siger Chr. Nissen: - Man kan jo spørge: Hvorfor skulle seerne indskrænke deres valgmulighed ved at vælge digitalt tv. Han henviser i den forbindelse til, at seerne under alle omstændigheder skal have parabol- eller kabel-tv , hvis de ønsker det store udbud af kanaler.
Mere fra MediaWatch
Radio- og podcastplatforme håber på mere fair konkurrence med ny støttemodel
Public Service Puljen og Innovationspuljen bliver åbnet for, at der kan søges støtte til lyd - og det er et vigtigt skridt, lyder det fra en række lydproducenter. Mens Podimo ”helt sikkert” vil søge, afventer Radio ABC og Zetland de endelige støttekriterier. Egmont ser nyt forretningspotentiale i aftalen.