MediaWatch

TV2 ønsker ikke liberalisering af reklameregler

TV 2 har fået økonomiske problemer i 1. kvt., fordi konkurrenterne er bedre til målrettet at tiltrække de seere, som annoncemarkedet efterspørger. Derfor skal der nu spares 90 mill. over to år. TV 2 omsætter årligt for én milliard alene i reklamesalg og kunne formentlig tjene noget mere, hvis man udnyttede den nuværende lovgivning fuldt ud, eller hvis reklamereglerne blev liberaliseret med mulighed for breaks i programmerne. Men det ønsker bestyrelsesformanden ikke. Bilgrav-Nielsen var for ti år siden en meget ivrig modstander af reklamefinansieret TV. Nu er han blevet klogere, siger han. TV 2 har pligt til at reagere på annoncemarkedets ønsker for at sikre en sund økonomi. TV 2 skal finansiere digitaliseringen og skal kunne opretholde andelen af danskproducerede programmer, og har i øvrigt pålagt sig at opbygge en større pengetank. Bilgrav-Nielsen lufter muligheden for flere licensmidler eller brugerbetaling til TV 2 for at skaffe midler til et større digitalt TV udbud.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs