MediaWatch

Branchen beder om digital radio

- Vi ønsker en klarere udmelding udmelding fra politisk hold om, at det digitale er fremtiden og det analoge fases ud. Det vil være en fordel for vores velfærdssamfund på sigt at tilpasse os den ny teknologi, siger adm. dir. Allan Bugge, BFE. Han mener, at overgangsperioden kan være mellem 10 og 15 år, hvilket svarer til en vurdering fra kulturministeren i et svar til folketinget om digitalradio. Allan Bugge oplyser, at der er indgået en aftale i USA om udfasning af analogt tv i år 2006. Manglen på en entydig og endegyldig beslutning herhjemme om overgang til digitalisering skaber usikkerhed og forvirring både for programudbydere, producenter og forbrugere, anfører BFE. - Det er et spørgsmål om at sikre forbrugerne mod fejlkøb og at de køber de produkter, som netop er fremtiden, siger Allan Bugge. Uden en politisk fastsat dato ville branchen få en endnu større kommunikationsopgave med at forklare forbrugerne, hvad det rigtige køb er, så de ikke føler sig snydt efter fire år, tilføjer Allan Bugge med henvisning til, at alle andre optage- og lagringsprodukter er digitale.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Salg af Chapter, sparerunde hos Sjællandske, nyt fra magasinbranchen samt forhandlinger i produktionsbranchen er blandt de større sager, der rullede ind i ugens løb i Mediedanmark. Få et overblik med denne uges briefing.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs