MediaWatch

Tele Danmark overvejer fodboldsponsorater

Den pris modsvares ikke af det der leveres, siger markedsdirektør John Andersen. - Enten stiger seertallene eller også skal vi revurdere vores strategi. TV3 overtog sidste efterår rettighederne til dansk divisionsfodbold. I sidste del af efteråret præsterede TV3's fodboldsprogram Onside omkring 200.00 seere, hvilket allerede den gang blev betragtet som utilfredsstillende. Forrige søndag leverede stationen iflg. Gallup 137.00 seere.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs