MediaWatch

Sandhedens time i dagbladskrigen

Fra 1993 til 1997 steg indtægterne med 1,1 milliarder kr., menoverskuddet kun med 12 millioner kr., oplyser Ugebrevet og henviser til en fortrolig rapport fra Grafisk Højskole udarbejdet for de Danske Dagblades Forening. En forestående lavkonjunktur vurderes til at få stor effekt i udskilningsløbet mellem de danske aviser. Jyllands-Posten, som har erobret oplag og position under opsvinget, fremstår ret sårbar ved en økonomisk vending. For Politikens Hus vil en økonomisk stagnationsperiode formentlig blive den faktor, som blotlægger og acccellerer koncernens økonomiske og markedsmæssige svagheder. Kun Berlingske-koncernen fremstår robust ved et længere tilbageslag, men koncernens opkøb af provinsavsier kan vise sig at være en blandet fornøjelse, vurderer

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media nedlægger printmagasin til unge, TV 2 Øst får ny adm. direktør, og reklame fra Liberal Alliance på TV3+ har rejst debat om politiske reklamer på tv. Få overblikket over den seneste uge i mediedanmark her.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs