En del af Watch Medier

MediaWatchtorsdag2. februar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
14.04.1999kl. 01.00

Internet reklame irriterer mindre

MediaWatch

En stor del af de danske Internetbrugere er neutrale, når de stilles over for spørgsmålet, om bannerreklamer er til gavn for forbrugerne. 44,7 pct. af dem er hverken enige eller uenige i udsagnet, om bannerreklamer er til gavn for forbrugerne, mens 32,8 pct. er neutrale over for tv-reklamer. 28,7 pct. er uenige i udsagnet med hensyn til bannerreklamer og 37,9 med hensyn til tv-reklamer. 25 pct. mener, at tv-reklamen er til gavn, mens 21,5 pct. mener, at bannerreklamen er det. Dansk Net Analyse konkluderer, at der generelt er en mere klar holdning til nytteværdien af tv-reklamer frem for bannerreklamer. - En forklaring på den store andel af neutrale holdninger til bannerreklamen kan være en manglende klar opfattelse af begrebet bannereklame, set i forhold til den klare opfattelse af, hvad en tv-reklame er, kommenterer Dansk Net Analyse. Der spørges også, hvor vidt man finder reklamer irriterende, og det mener mange, at begge medietypers reklamer er. En større andel af Internetbrugerne har en neutral holdning til bannerreklamerne. 40,1 pct. mener, at bannerreklamer er irriterende, 38,5 pct. er hverken enige eller uenige, og 16,6 mener, at de ikke er irriterende. Tv-reklamernes evne til at skabe irritation svinger en hel del efter, hvilken tv-station der er tale om. 69,7 pct. finder Tv3's reklamer irriterende og kun 7,8 pct. ikke, 42,1 pct. finder TvDanmarks reklamer irriterende og 16,5 pct. ikke, mens 38,2 pct. finder Tv2's reklamer irriterende og 30,5 pct. ikke gør.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Pr Aller Foto og Video
Medienyt

Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media

Antallet af mediechefer reduceres fra seks til tre, og mediechefen for Aller Kvindeliv er en af i alt syv afskedigede. Det sker som følge af en omorganisering i magasinhuset.
  • Aller Media skærer til i ny omstrukturering
  • Aller Media hyrer ny direktør

For abonnenter

Foto: Jacob Ehrbahn
Kommunikation

Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab

For abonnenter

Foto: PR/Amedia
Aviser

Amedia indfører ansættelsesstop

For abonnenter

Foto: Emil Helms/Ritzau Scanpix
Medienyt

Maren Uthaug vinder bogprisen De Gyldne Laurbær

Foto: Screenshot
Ugeblade & Magasiner

Svensk myndighed godkender Bonniers mulige opkøb af magasinplatform

For abonnenter

Foto: Jens Dresling
TV

Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion

For abonnenter

Seneste nyt

  • Adform vil måle klimaaftryk fra digitale reklamer med nyt partnerskab – 16.31
  • Facebook-ejer stiger 20 pct. ved åbningen i USA – 16.15
  • Amedia indfører ansættelsesstop – 15.59
  • Mediechef er blandt de syv opsagte i Aller Media – 14.54
  • Svensk myndighed godkender Bonniers mulige opkøb af magasinplatform – 14.25
  • Aller Media skærer til i ny omstrukturering – 12.37
  • Forhandlinger nedbringer fyringer i DR Medieproduktion – 12.32
  • Berlingske-journalist bliver mediechef i Venstre – 11.55
  • Make Influence starter 2023 med ny investor og to færre direktører – 11.32
  • Impact tabte penge på Metoo-dokumentar – 10.45
  • Medieklummen: 2023 er året, hvor du arbejder med AI: Her er 9 værktøjer til at komme i gang – 10.10
  • Republikaner vil forbyde Tiktok i USA – 09.20
  • Gaffa har kurs mod 10.000 betalende abonnenter – 08.25
  • Youtube slukker for annoncer hos danske kristne influencere – 08.18
  • Meta halverede overskud i sidste kvartal af 2022 – 07.25
Flere nyheder

Job

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Watch Job

  • Centerdirektør til Sønderborg

  • Business Controller til DAHL Advokatpartnerselskab i Jylland

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Head of Business Development

  • Erfaren fuldmægtig eller advokat med interesse for danske og internationale virksomheder

Se flere jobs

Job

  • Teamleder med strategisk blik på sociale medier til TV2.DK

  • Stream-tilrettelægger til TV 2 Fyn - vikariat

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Life science journalist

  • Politisk journalist til Avisen Danmark

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Fagbladet Folkeskolen søger ambitiøs kommerciel chef

  • Publiceringsredaktør til DRTV

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Chefredaktør til Fyns Amts avis

  • Digital Marketing Manager Copenhagen

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge