MediaWatch

Internet reklame irriterer mindre

En stor del af de danske Internetbrugere er neutrale, når de stilles over for spørgsmålet, om bannerreklamer er til gavn for forbrugerne. 44,7 pct. af dem er hverken enige eller uenige i udsagnet, om bannerreklamer er til gavn for forbrugerne, mens 32,8 pct. er neutrale over for tv-reklamer. 28,7 pct. er uenige i udsagnet med hensyn til bannerreklamer og 37,9 med hensyn til tv-reklamer. 25 pct. mener, at tv-reklamen er til gavn, mens 21,5 pct. mener, at bannerreklamen er det. Dansk Net Analyse konkluderer, at der generelt er en mere klar holdning til nytteværdien af tv-reklamer frem for bannerreklamer. - En forklaring på den store andel af neutrale holdninger til bannerreklamen kan være en manglende klar opfattelse af begrebet bannereklame, set i forhold til den klare opfattelse af, hvad en tv-reklame er, kommenterer Dansk Net Analyse. Der spørges også, hvor vidt man finder reklamer irriterende, og det mener mange, at begge medietypers reklamer er. En større andel af Internetbrugerne har en neutral holdning til bannerreklamerne. 40,1 pct. mener, at bannerreklamer er irriterende, 38,5 pct. er hverken enige eller uenige, og 16,6 mener, at de ikke er irriterende. Tv-reklamernes evne til at skabe irritation svinger en hel del efter, hvilken tv-station der er tale om. 69,7 pct. finder Tv3's reklamer irriterende og kun 7,8 pct. ikke, 42,1 pct. finder TvDanmarks reklamer irriterende og 16,5 pct. ikke, mens 38,2 pct. finder Tv2's reklamer irriterende og 30,5 pct. ikke gør.

Mere fra MediaWatch

Danske Medier får ny formand

Efter fire år med Jesper Rosener, adm. direktør i Jysk Fynske Medier, som formand for de private mediers brancheorganisation, overtager direktør i Teknologiens Mediehus kasketten.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs