MediaWatch

TV2 må godt sælge rubrikannoncer på nettet

"I svaret udtrykker ministeren forståelse for dagbladenes bekymring over, at andres rubrikannoncer på nettet - herunder TV 2s - kan skade dagbladenes indtægtsmuligheder. - På den anden side betyder den teknologiske udvikling, at sammensmeltningen af medierne i fremtiden vil blive en realitet. Internettet er et medie, som alle må tage med i betragtningerne, og som man på en eller anden måde må indrette sig i forhold til. Det gælder selvfølgelig også annoncemarkedet"", skriver Elsebeth Gerner Nielsen til DDF. TV 2s økonomidirektør Peter Parbo er tilfreds med ministerens svar. - DDFs forsøg på at udelukke specielt TV 2 fra en bestemt reklameform virker besynderligt, når man tænker på, at både andre konkurrerende TV-stationer og virksomheder, som ikke driver bladdrift, er i dette ekspanderende marked. Gamle skel nedbrydes i disse år, og det bliver muligt at græsse på marker, som andre tidligere havde monopol på at udnytte, siger Peter Parbo."

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs