MediaWatch

TV2 må godt sælge rubrikannoncer på nettet

"I svaret udtrykker ministeren forståelse for dagbladenes bekymring over, at andres rubrikannoncer på nettet - herunder TV 2s - kan skade dagbladenes indtægtsmuligheder. - På den anden side betyder den teknologiske udvikling, at sammensmeltningen af medierne i fremtiden vil blive en realitet. Internettet er et medie, som alle må tage med i betragtningerne, og som man på en eller anden måde må indrette sig i forhold til. Det gælder selvfølgelig også annoncemarkedet"", skriver Elsebeth Gerner Nielsen til DDF. TV 2s økonomidirektør Peter Parbo er tilfreds med ministerens svar. - DDFs forsøg på at udelukke specielt TV 2 fra en bestemt reklameform virker besynderligt, når man tænker på, at både andre konkurrerende TV-stationer og virksomheder, som ikke driver bladdrift, er i dette ekspanderende marked. Gamle skel nedbrydes i disse år, og det bliver muligt at græsse på marker, som andre tidligere havde monopol på at udnytte, siger Peter Parbo."

Mere fra MediaWatch

Rørbye Rønn afliver spekulation om store biograffilm på DRTV

Maria Rørbye Rønn glæder sig over, at politikerne letter på detailstyringen af public service-stationen og giver DR en større fleksibilitet til at kunne omstille sig digitalt. Men hun afviser, det vil ændre i konkurrencesituationen i forhold til private medier.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs