MediaWatch

Det handler om de attraktive seere

Stationen, der sidder på 65 pct. af de kommercielle stationers seere, har i de seneste to år hævet priserne med 18 procent med den begrundelse, at udbuddet af annoncører var større end udbuddet af reklametid. Det blev dengang kritiseret hårdt af annoncørerne, som mente, at TV2 ikke formåede at tiltrække flere af de mest kommercielt attraktiv seere - dem i aldersklassen 19 til 50 år - trods stigende priser. Generelt forudser TV2, at 1999 bliver et lavvækst år i reklamesammenhæng. Men foreløbigt holder TV-stationen fast i, at priskrigen kun udkæmpes i marts måned, hvor der til gengæld ventes et boom af TV-reklamer.

Mere fra MediaWatch

Top 20: DR vinder overlegent tv-slaget om søndagsseerne

Tv-serie om den tidligere statsminister Jens Otto Krag og hans hustru Helle Virkner sidder solidt på førstepladsen over de mest sete udsendelser i den forgangne uger på flow-tv. Kun ét andet program fik over en halv mio. seere.

Komponist er ny forperson i Koda

Koda har manglet en forperson siden generalforsamlingen i april, men nu er det meldt ud, at den tidligere næstforperson i organisation overtager rollen.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs