MediaWatch

Det handler om de attraktive seere

Stationen, der sidder på 65 pct. af de kommercielle stationers seere, har i de seneste to år hævet priserne med 18 procent med den begrundelse, at udbuddet af annoncører var større end udbuddet af reklametid. Det blev dengang kritiseret hårdt af annoncørerne, som mente, at TV2 ikke formåede at tiltrække flere af de mest kommercielt attraktiv seere - dem i aldersklassen 19 til 50 år - trods stigende priser. Generelt forudser TV2, at 1999 bliver et lavvækst år i reklamesammenhæng. Men foreløbigt holder TV-stationen fast i, at priskrigen kun udkæmpes i marts måned, hvor der til gengæld ventes et boom af TV-reklamer.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs