MediaWatch

Færre afviklede reklamer på TV

Men utilfredse seere, som ikke brød sig om for mange, lange og ikke særligt gode reklamer, har også haft betydning og fået især TV3 til at sadle om. Hos TV3 har prispolitikken i 1998 været den, at der ikke længere skulle gives ved dørene. Det har blandt andet betydet et fald i antallet af annoncører fra 420 til 366 samt et markant fald i antallet af gennemsnitlige antal daglige spots. Men informationschef Niels Jørgen Langkilde fra TV3 afviser, at stationen skulle have tabt penge på forehavendet: Vi hævede priserne og stoppede alle rabatter i 1998, fordi vi ville have bedre og færre reklamer. Hvis vi ikke havde gjort det, var vi blevet oversvømmet af dårlige tv-reklamer. Til gengæld stod TvDanmark klar til at tage godt imod dem, der gik fra TV3, og deres andel af reklamekronerne er steget i 1998, hvilket også skal ses i lyset af, at kanalen blev landsdækkende. Året bød ikke på de store ændringer, hvad angår de ti mest reklamerende koncerner.

Mere fra MediaWatch

Eventchef på Gyldendal stopper

Efter knap fire år på forlaget, hvor hun har arbejdet for at åbne Gyldendal mere op for læserne, har eventchef fået nyt job.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs