MediaWatch

Lobbykrig for børnereklamer

I de næste år vil branchen koncentrere alt om lobbyarbejde for at forhindre, at det svenske EU-formandskab i første halvår år 2001 får gennemført sit forslag om totalforbud mod TV-reklame rettet mod børn under 12 år. De skrappe EU-regler, der er i dag, gør det helt overflødigt at gå videre, mener Danske Reklamebureauers Brancheforening Finn Kern, der også er bestyrelsesmedlem i den europæiske brancheforening EAAA.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs