MediaWatch

TV2 Nyhederne taber en generation

"Bureauet konkluderer, at det på sigt er et problem for public service kanalen, at nyhedsprofilen er så ""moden"". Nyheder er fortsat den genre, der sikrer TV2 (og DR) høj opmærksomhed og loyalitet, og som bidrager afgørende til kanalernes seerandele. Aktuelt finder bureauet det dog mere bekymrende, at den ældre seerprofil truer TV2s indtægter. TV2 skal opretholde en høj seerandel blandt de 15- 40 årige af hensyn til kanalens evne til at levere de seere, som annoncemarkedet efterspørger."

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs