MediaWatch

Radioforbrug steget - lyttershares stabile

DRs samlede andel af lytningen er 69 pct., mens andre radioer har en andel på 31 pct. Heraf tegner de primære kommercielle radioer sig for 25,4 pct. Ingen aktører viser særlige bevægelser. Dog udviser P1 og P2 en lille fremgang, ligesom udenlandske radiokanaler, der aflyttes i Danmark, har øget deres andel fra 2,6 til 2,8 pct. Forbruget af radio er steget i 4.kvt i forhold til 3. kvt. Den gennemsnitlige lytter bruger over tre timer om dagen på radio.

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs