MediaWatch

TV2s omsætning steg med 3 pct

Fremgangen fra 1997 var på 35 millioner kroner - eller tre procent. - Det er meget tilfredsstillende at få en omsætningsfremgang på 35 millioner i et marked, hvor væksten har været kraftigt aftagende, siger TV 2s salgs- og marketingdirektør Henrik Dyring. TV 2 hævede ved indgangen til 1998 grundpriserne med 11 procent, men en sådan prisstigning kom annoncørerne ikke til at mærke i praksis, mener TV 2. - De reelle prisstigninger blev på nogle få procent, og det skyldes bl.a., at TV 2 i 1998 havde en større andel af seerne i de kommercielt attraktive målgrupper end i tidligere år, siger Henrik Dyring.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs