MediaWatch

TV2 stadig størst

Derefter følger DR TVs to kanaler - DR1 og DR2 - med 36 pct., TV3/3+ med 12 pct. og TvDanmark med 6 pct. Det interessante ved tallene er, at det er DR TV og TvDanmark, der har snuppet seerandele fra både TV3 og TV2, der begge er gået ned med et procentpoint i forhold til 1997. Således er DR1 og søsterkanalen DR2 steget fra 31 pct. til 36 pct. i løbet af to år, viser målingerne, der er foretaget i prime time - mellem kl. 17.0 og kl. 24.0. I ledelsen på Danmarks Radio noterer man sig også, at seerne i 1998 brugte hele 16 pct. mere tid på at se DR TV-programmer end i 1996, hvor søsterkanalen, DR2, kom til. DRs TV-direktør, Bjørn Erichsen, siger, at markedsandelen også er steget fordelt på hele døgnet med to pct. til 31 pct.

Mere fra MediaWatch

Aller Media-topchef om nedlæggelse af printmagasin til unge: "Tiden er moden"

Næste år ville ”Vi Unge” som printmagasin være fyldt 60 år. Men fra årsskiftet er den trykte version af magasinet til teenagepiger fortid. Topchef i Aller Media kalder det en ”meget logisk beslutning” og forklarer samtidig, hvad der ligger bag en række andre, større ændringer i Aller Medias redaktionelle setup.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs