MediaWatch

Børnereklame kan ikke kontrolleres

Kulturministeren har foreslået et forbud eller en stærk begrænsning af reklame for børn under 12 år., men EU har i 1994 fastslået, at sådan et forbud ikke vil omfatte kanaler der sender til Danmark fra udlandet, herunder TV3. Man har forsøgt i Sverige, hvor TV4 ikke længere sender børnereklamer, men TV3 gør det. TV 2 har i de senere år forsøgt at mindske antallet af børnereklamer. I år har TV3 24% færre reklamer til de små end var tilfældet i 1995. På TV2 forudser man, at et rent forbud mod TV-reklamer til børn vil flytte al annonceringen over på TV3.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Hovedpunkterne i det nye medieforlig

Der er lørdag landet et nyt medieforlig, som bla. indeholder en mindre procentdel af en ”moderniseret” public service-pulje til lydindhold, et styrket DR, et sænket titelloft og et krav om ordnede arbejdsforhold i medie- og filmbranchen. Opdateret.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs