MediaWatch

Svært at sige nej til gratis programmer

Gratis TV får licenspengene til at række længere. Sponsorerne er oftest interesseorganisationer, brancheforeninger eller offentlige myndigheder, som har interesse i at få deres budskab ud til offentligheden. DR har bl.a. planlagt at vise en serie programmer, der er 100% sponseret af Landbrugsrådet.

Produktionsselskabet Impact har produceret og har afsat det til DRs TV-Åben, som er der man oftest støder på udsendelser, der er hel eller delvis finansieret udefra. DR har andre projekter på planen, som dog altid vises udenfor primetime.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs