MediaWatch

Mediebranchens upassende diskretion

Dækningen af salget af Berlingske Media vidner om dansk presses uklædelige, selvpålagte begrænsninger, skriver Bent Falbert.

En kendt, mellemstor virksomhed i servicebranchen har i årevis kæmpet fortvivlet  for at skabe et overskud, der kunne udloddes til dens udenlandske ejere.

Foretagendet er opdelt i godt 50 mindre enheder, som har lidt under en ubeslutsom koncernledelse, der for længe fastholdt stort mandskab og gammeldags teknik og undlod at lukke urentable virksomheder.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs