MediaWatch

Meninger

Debat: Facebook giver medierne og journalistikken flere læsere

Facebook er med til at udbrede danske mediers journalistik, men brugerne er allermest optaget af andet indhold på platformen, skriver Facebooks to nordiske chefer i dette debatindlæg, efter topchefer for seks af landets største mediehuse onsdag efterspurgte regulering af techgiganter.

Debat: Corona bør føre producenter og broadcastere tættere sammen

Coronakrisen har i tv-branchen tydeliggjort afstanden i fødekæden mellem producenter og broadcastere. Samtidig står det klart, at der er behov for en større åbenhed mellem parterne, hvis der skal være håb om at styrke den fælles forretning i tv-produktionen, skriver producent Kasper Colding i dette debatindlæg.

Debat: Kan TV 2 stadig kaldes public service?

Færre og færre husstande har adgang til TV 2’s hovedkanal. De seneste år er penetrationen faldet, og det sætter public service-forpligtelsen på spil, skriver Erik Nordahl Svendsen og Frands Mortensen i dette debatindlæg. TV 2 går i rette med kritikken.

Gentænk innovationsstøtten

Hvordan sikrer vi medieinnovation i Danmark? Det må og skal være et af de spørgsmål, der trænger sig allermest på for danske mediepolitikere, skriver iværksætteren bag mediet Sciencereport, Tor Arnbjørn, i debatten.

Kan en gammel DR-ledelse skabe en helt ny vision?

Hvis kulturminister Mette Bock (LA) vil andet end at skære i DR, bør hun også give mandat til en kommende formand til at sætte nyt hold, hvis opgaven med at genopfinde DR skal løftes efter regeringens besparelser, skriver Finn Graversen.

Det nye stuealter er et tag-selv-bord

Danskernes ønsker og krav til de forskellige tv-distributører er skarpere end nogensinde før, og det tvinger distributørerne til at tænke i nye tv-pakker. Men er pakkerne vejen frem, spørger mediechef i analysehuset Wilke her.

Hvad er en rimelig pris for et medie?

Dennis Christensen, leder af DR Medieforskning, mener, at en overset pointe i debatten om udenlandske medieplatforme er deres priser – og befolkningens opfattelse af, hvad der er en rimelig pris for et medie.

Rapport udfordrer mediemarkedets vanetænkning

Google og Facebook banker de danske medier på annoncemarkedet, men presser også andre dele værdikæden, viser ny rapport, der lægger op til mere samarbejde - også med mediebureauer, skriver Finn Graversen, tidl. chef for Bureaubiz.

Goddag mand, streaming

Anders Blauenfeldt, digital direktør på TV 2, mener, at ordet "streaming" giver anledning til begrebsforvirring, og giver i dette indlæg sit bud på en fælles brug af ordet.

Medieforlig skal klæde flere på til at lave tv

Næste medieforlig bør sætte penge af til at lære danskerne at bruge levende billeder og lyd på tv, skriver redaktør på Kanal Hovedstaden, der selv har et bud på at styrke borgerinddragelsen.

1 - 25 af 372

Seneste nyt

Se flere jobs