Kunstig intelligens, personalisering og spil hjælper med at nå de unge målgrupper

Hvordan skal traditionelle nyhedsmedier nå de yngre målgrupper i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne tredje artikel taler vi med to udenlandske eksperter om deres indsigt og erfaringer.
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Af Sten Løck, freelancejournalist

Medierne bør bruge teknologier som kunstig intelligens i bestræbelserne på at nå de unge segmenter. Det mener Agnes Stenbom, Ph.D., kandidat samt Responsible Data & AI Specialist hos Schibsted-gruppen i Sverige.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også