MediaWatch

Kunstig intelligens, personalisering og spil hjælper med at nå de unge målgrupper

Hvordan skal traditionelle nyhedsmedier nå de yngre målgrupper i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne tredje artikel taler vi med to udenlandske eksperter om deres indsigt og erfaringer.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Medierne bør bruge teknologier som kunstig intelligens i bestræbelserne på at nå de unge segmenter. Det mener Agnes Stenbom, Ph.D., kandidat samt Responsible Data & AI Specialist hos Schibsted-gruppen i Sverige.

"AI (Artificial Intelligence, red.) kan effektivisere den journalistiske proces og levere ydelser, der især tiltaler de unge. Det kan f.eks. være at sammenfatte store mængder information og præsentere essensen. Eller det kan være automatiseret oplæsning af tekst, inkl. valgfri forklaring af fremmedord. Sådanne tiltag gør journalistikken mere attraktiv for unge mennesker, som altid er på farten og ikke bruger tid på indhold, hvis det ikke forekommer umiddelbart tilgængeligt."

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs