MediaWatch

"Det er ikke nødvendigt med særlige versioner af nyheder til de unge"

Hvordan skal traditionelle nyhedsmedier nå de yngre målgrupper i en digital tid med sociale medier, influencere, brugergenereret indhold og andre formater? Denne udfordring kigger MediaWatch på i en ny artikelserie. I denne anden artikel taler vi med to medier, der har relativ stor succes med at nå de unge, Zetland og TV 2 Echo.

Lea Korsgaard var tidligere chefredaktør for Zetland, men skiftede i 2021 til en rolle som bestyrelsesformand for mediet, der har særligt godt fat de yngre læsere. | Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Halvdelen af Zetlands medlemmer er under 35 år. Og 30 pct. under 30 år ifølge mediets oplysninger.

Zetland har godt fat i det yngre publikum, men det er ikke udtryk for nogen special strategi, lyder det fra bestyrelsesformand Lea Korsgaard.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Øgede krav til søgemaskiner trådt i kraft

Markedsføringsloven er blevet revideret. ”Ændringerne af markedsføringsreglerne vil blandt andet gøre det lettere for forbrugerne at navigere på de digitale markeder,” siger vicedirektør i Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs