Danske Medier ser hul i nyt lovforslag om ophavsret

Det er utilstrækkeligt, at Kulturministeriets lovforslag ikke tackler udfordring med tekst- og datamining, skriver Danske Medier i høringssvar.
Mads Brandstrup er adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Danske Medier
Mads Brandstrup er adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Danske Medier

Det er uambitiøst, at Kulturministeriets nye forslag til ændring af ophavsretloven ikke indeholder mulighed for at lave licensaftaler for tekst- og datamining. Sådan skriver Danske Medier i et høringssvar til ministeriets lovforslag til ændringer af paragraffer omkring ophavsret.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
!
!
Skal indeholde mindst 6 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn
!
Skal indeholde mindst 2 tegn

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også