MediaWatch

Grakom kritiserer forslag om mærkning af retoucherede billeder

En mærkningsordning risikerer at have negativ effekt, lyder det fra interesseorganisation i et høringssvar.

Foto: Niels Hougaard/ERH

Grakom, der er en interesseorganisation for den grafiske del af kommunikationsbranchen, ser flere problemer i regeringens lovforslag om en mærkningsordning ved reklamebilleder, der er blevet retoucherede. Det skriver Grakom på sin hjemmeside.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs