MediaWatch

EU-Domstolen skyder Russia Todays søgsmål ned

Russia Todays franske afdeling har forsøgt at få annulleret EU’s midlertidige forbud mod det statsstøttede medie gennem et søgsmål. Det har EU-Domstolen afvist.

RT France blev lanceret i 2017. | Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters/Ritzau Scanpix

Der er ikke nogen tvivl. EU’s censur af russiske statsmedier er inden for skiven. Det fremgår af en afgørelse fra EU-Domstolen på et søgsmål fra broadcasteren Russia Todays franske afdeling, RT France.

Juridiske argumenter om brud på EU’s fundamentale rettigheder om ytringsfrihed og ligebehandling har ikke overbevist EU-Domstolen om, at det var imod unionens egne regler, da Ministerrådet i marts valgte at blokere midlertidigt for de statsstøttede medier Russia Today og Sputniks mulighed for at udkomme inden for EU’s grænser.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs