MediaWatch

Opgørelse: Lokale dagblade står for 42 pct. af omtalen af spidskandidater

Lokale - og regionale medier står for fire ud af ti artikler om bejlere til landets borgmesterkæder, mens nationale medier står for tre pct. og samtidig koncentrerer sig om større byer i valgdækningen, viser undersøgelse.

Valgkampen er i sidste fase - tirsdag skal der stemmes til by- og regionsråd | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Hvis man søger nyhedshistorier om de førende kandidater til borgmesterposten i ens kommune, giver det mest mening at hoppe ind på det lokale nyhedssite.

Det viser en ny opgørelse over omtalen af 327 udvalgte borgmester- og spidskandidater på tværs af danske dagblade, der er blevet til i et samarbejde mellem Roskilde Universitet, Infomedia og Altinget.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs