MediaWatch

Ny direktør for Danske Medier skal have fokus på techkoncerner

Arbejdet med at sikre de publicistiske mediers rammer i konkurrencen med techkoncerner bliver en hovedopgave for den Danske Mediers nye direktør, Mads Brandstrup, siger formand Jesper Rosener.

Foto: Joachim Ladefoged/Ritzau Scanpix

Den politiske tæft og netværket på Christiansborg har vejet tungt i ansættelsen af Mads Brandstrup som ny adm. direktør for Danske Medier.

Det fortæller medieorganisationens bestyrelsesformand, Jesper Rosener, der uddyber, at det især er mediernes konkurrencesituation over techkoncerner som Google og Facebook, den nye frontfigur skal stille ind på.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs