MediaWatch

Mads Brandstrup bliver ny direktør for Danske Medier

Danske Medier henter profil med tung politisk og journalistisk erfaring til posten som adm. direktør og har hyret særlig rådgiver for finansminister Nicolai Wammen (S), Mads Brandstrup, som ny frontfigur.

Mads Brandstrup er tidligere pressechef i Socialdemokratiet. | Foto: Jens Dresling

Særlig rådgiver for finansminister Nicolai Wammen (S), Mads Brandstrup, rykker til de private mediers interesseorganisation, Danske Medier, hvor han 1. september bliver ny direktør.

Det skriver Danske Medier i en pressemeddelelse.

Mads Brandstrup afløser Louise Brincker, der tidligere på året stoppede som adm. direktør for Danske Medier efter at have afsluttet en organsiatorisk øvelse, der skilte Danske Medier Arbejdsgiver ud fra foreningen og ind under Dansk Erhverv.

I stedet gik Danske Medier på jagt efter en profil i spidsen, der i højere grad skal stå for lobbyarbejde og interessevaretagelse ikke mindst i det politiske miljø.

Den opgave bliver nu lagt i hænderne på Mads Brandstrup, der siden 2019 har været særlig rådgiver for finansministeren og før da pressechef for Socialdemokratiet. Han var inden da bl.a. politisk redaktør på dagbladet Børsen, lige som han kommer med journalistisk erfaring fra Politiken og TV 2.

”Med Mads Brandstrup får vi en direktør, der både har solide rødder i den journalistiske og publicistiske tradition, og som også har den nødvendige politiske tyngde til at stå i spidsen for det meget vigtige arbejde, som Danske Medier står over for i de kommende år," udtaler formand for Danske Medier, Jesper Rosener, i meddelelsen.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Bornholms Tidende er sendt ud i spare- og fyringsrunde, DR's dramachef blev afskediget, og Louds nye programdirektør varslede store forandringer for den unge radio. Få overblikket over en travl uge i den danske mediebranche.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs