MediaWatch

Danske Medier kritiserer modregning i annoncekompensation: Det er urimeligt

Medierne bliver straffet for at have vist ansvarlighed, når kollektive besparelser som fælles lønnedgang bliver modregnet i uddelingen af annoncekompensation, mener Danske Medier, der vil have kulturministeren til at gå i dialog med EU.

Louise Brincker er adm. direktør i Danske Medier. Foto: Thomas Tolstrup

Det er stærkt kritisabelt, at Slots- og Kulturstyrelsen modregner medievirksomheders besparelser på kollektive lønnedgange og kontingent til brancheorganisationer i fordelingen af kompensation for tabte annonceindtægter. Sådan lyder beskeden fra Danske Medier i et brev til kulturminister Joy Mogensen (S).

Af ansøgningsvejledningen til kompensationsordningen for tabte annonceindtægter fremgår det, at der ikke kan ydes kompensation for omkostningsbesparelser, som er realiseret som følge af coronapandemien - herunder kollektiv lønnedgang, som flere medievirksomheder praktiserede, da pandemien tog fat i foråret sidste år.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere