MediaWatch

Danske Medier kritiserer modregning i annoncekompensation: Det er urimeligt

Medierne bliver straffet for at have vist ansvarlighed, når kollektive besparelser som fælles lønnedgang bliver modregnet i uddelingen af annoncekompensation, mener Danske Medier, der vil have kulturministeren til at gå i dialog med EU.

Louise Brincker er adm. direktør i Danske Medier. | Foto: Thomas Tolstrup

Det er stærkt kritisabelt, at Slots- og Kulturstyrelsen modregner medievirksomheders besparelser på kollektive lønnedgange og kontingent til brancheorganisationer i fordelingen af kompensation for tabte annonceindtægter. Sådan lyder beskeden fra Danske Medier i et brev til kulturminister Joy Mogensen (S).

Af ansøgningsvejledningen til kompensationsordningen for tabte annonceindtægter fremgår det, at der ikke kan ydes kompensation for omkostningsbesparelser, som er realiseret som følge af coronapandemien - herunder kollektiv lønnedgang, som flere medievirksomheder praktiserede, da pandemien tog fat i foråret sidste år.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs