MediaWatch

Virksomheder nægter at lægge annoncer op ad artikler om George Floyd

For at undgå at reklamere i forbindelse med tragedier, vil virksomheder ikke have deres annoncer liggende omkring artikler knyttet til Black Lives Matter-bevægelsen, rapporterer Wall Street Journal.

Foto: Todd Plitt/AP/Ritzau Scanpix

Flere virksomheder vil ikke have sine annoncer i nærheden af artikler, der nævner Black Lives Matter-bevægelsen eller ofre af politivold som George Floyd eller Breonna Taylor. Det har bl.a. den amerikanske shoppingkæde Target og den amerikanske tv-kanal MTV meldt til flere online nyhedsmedier ifølge The Wall Street Journal.

Forklaringen lyder, at virksomhederne i respekt for emnets følsomhed vil undgå at reklamere i forbindelse med tragedier. Nyhedsmedier kalder det ifølge The Wall Street Journal et træk, der straffer medievirksomheder for at dække vigtige emner, da de ender med at tjene færre penge på indhold, hvor annonceblokering er udbredt.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs