MediaWatch

Efter tre uger med coronakrise - få overblik over afskedigelser og sparetiltag

Annoncemarkedet har de seneste uger taget en stejl drejning i den forkerte retning. Det har resulteret i en lang række afskedigelser og lønreduktioner i Mediedanmark, inden der tidligere på ugenkom en hjælpepakke fra politisk side. Få det fulde overblik, over hvad der egentlig er sket i branchen, siden covid-19 lukkede landet ned.

Foto: Keld Navntoft/Ritzau Scanpix

De første tilsnitninger og spareøvelser i Mediedanmark kom allerede fem dage efter, statsminister Mette Frederiksen (S) den 12. marts annoncerede et kollektivt lockdown af de fleste institutioner i landet og opfordrede alle erhvervsdrivende til at sende medarbejderne hjem.

I løbet af de tre uger, der siden er gået, har MediaWatch kunnet fortælle om 12 runder med afskedigelser og sparetiltag i forskellige medievirksomheder. Det fælles bagtæppe er et annoncemarked, der fra den ene dag til den anden tog en hård opbremsning, hvilket har revet sore lunser af indtægterne væk under mediebranchen.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs