MediaWatch

Danske Medier udpeger fem ønsker før medieforhandlinger

Lokale og regionale medier skal støttes mere, droppet ugeavispulje skal have nyt liv, og techgiganter skal reguleres på flere områder. Sådan lyder nogle af Danske Mediers prioriteter forud for de forhandlinger, der efter planen skal munde ud i en ny medieaftale.

Louise Brincker, adm. direktør, Danske Medier. | Foto: PR/Danske Medier

Når forhandlingerne om et nyt medieforlig efter planen går i gang i løbet af året, vil Danske Medier spille fem specifikke ønsker på banen. Det fortæller Louise Brincker, der i september tiltrådte som adm. direktør for de private mediers brancheorganisation.

Ud over de specifikke prioriteter fremhæver hun behovet for, at en kommende medieaftale i modsætning til den eksisterende bliver indgået med bred politisk opbakning.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Regeringen vil flette krav om arbejdsvilkår ind i medieforhandlinger

Der skal være en særlig arbejdsklausul, som sikrer ordentlige arbejdsforhold på medie- og filmarbejdspladser, som modtager støttekroner fra staten, lyder det fra kulturminister Ane Halsboe-Jørgensen. Kravet skal indgå som en del af det kommende medieforlig. Både Danske Medier og Dansk Erhverv er stærkt kritiske over for idéen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs