MediaWatch

Dansk Erhverv opruster på medieområdet og har nye medieforhandlinger i sigte

Flere medievirksomheder på medlemslisten er blandt årsagerne til, at Dansk Erhverv er ved at udrulle en ny strategi, hvor mediepolitik er prioriteret som nyt indsatsområde.

Foto: PR/Dansk Erhverv

I slutningen af september mødtes Dansk Erhverv med kulturminister Joy Mogensen (S). På dagsordenen var bl.a. organisationens holdning til mediernes rammevilkår, der bliver udstukket i forbindelse med en medieaftale.

De kommende forhandlinger på Christiansborg skal erstatte medieaftalen, der blev indgået sidste år under den daværende VLAK-regering, fordi der ikke længere er flertal bag aftalen, og er et område, Dansk Erhverv er "meget optaget af for tiden", fortæller fagchef for medier og kreative erhverv, Charlotte Enevoldsen.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere