MediaWatch

GroupM løftede resultatet i 2016

Flere års investering i data og techforme sikrede mediebureaugruppen en fremgang på både top- og bundlinje i 2016.

PR/GroupM
Jonas Hemmingsen, adm. direktør, GroupM i Danmark. Foto: PR/GroupM

Den danske del af mediebureaugruppen GroupM løftede bundlinjen med over 60 pct. i forhold til året inden. Det skriver Bureaubiz.

Gruppens samlede resultat før skat landede på 17,2 mio. kr., hvilket svarer til en fremgang på 63 pct. i forhold til samme post i 2015. Bruttoavancen steg 9 pct. til 432,7 mio. kr.

Ifølge GroupM's adm. direktør Jonas Hemmingsen er fremgangen et resultat af tre års investering i data og techforme.

"Den digitale transformation er en realitet hos os og vores kunder, og vi forventer fortsat at skulle investere betydeligt i data og tech, og ikke mindst i udvikling af vores medarbejderes kompetence," siger Jonas Hemmingsen, adm. direktør i GroupM, til Bureaubiz

Hos de enkelte bureauer i gruppen er det kun MEC, som ikke hævede omsætningen sidste år. Hos både MEC og Maxus var driften i minus med underskud på hhv. 554.000 kr. og 457.000 kr., mens Mediacom og Mindshare fik overskud på hhv. 3,5 mio. kr. og 4,6 mio. kr.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Sagaen om TDC's fusion med MTG's nordiske tv-forretning fortsatte, flere selskaber præsenterede regnskaber, og flere medier klagede over afslag på mediestøtte. Få overblikket over ugens gang i mediebranchen.

Canal Digital satser på ny alt-i-en tv-boks

Tv-distributøren melder sig ind i den skærpede konkurrence om tv-kunderne med en ny tv-boks, der skal fungere som one-stop-shop og indgang til både flow-, streaming- og web-tv.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere