MediaWatch

Annoncører vil vende negativt reklamesyn

Interesseorganisation vil vende negativt syn på reklamer med ny kampagne. Kampagnen er den største investering fra organisationen nogesinde

Anna Rut Fridholm/PR
Anders Ericson, adm. direktør i  Sveriges Annonsörer. Foto: Anna Rut Fridholm/PR

Interesseorganisationen Sveriges Annonsörer, som samler over 600 af Sveriges annoncører, vil med en en ny kampagne forsøge at vende det negative syn på reklamer, som i stigende grad hersker blandt de svenske medieforbrugere. Det skriver Resume.

Ifølge de svenske annoncører glemmer mange medieforbrugere, at reklamer er med til at finansiere deres medieforbrug. Og det vil annoncørerne gøre opmærksom på med kampagnen.

"Reklamer muliggør det meste, vi tager for givet i dag. Derfor er vi bekymrede over udviklingen, når flere vender sig mod reklamer på forskellige sider. Vi vil være en modkraft til den negative indstilling til reklamer, der findes i samfundet, og gennem dette initiativ håber vi at kunne skabe dialog og øge forståelsen for reklamens rolle," udtaler Anders Ericson, adm. direktør i Sveriges Annonsörer, i en pressemeddelelse ifølge Resume.

Kampanjen, som går under titlen "Reklame - ikke kun forstyrrende" er den største investering, som interesseorganisationen nogensinde har foretaget, skriver Resume. Den kører på samtlige svenske mediekanaler i løbet af sommeren.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere