MediaWatch

Så meget gik dagbladenes annoncesalg tilbage i 2016

Annonceomsætningen steg samlet set en anelse i 2016. Radio og internet står for de største stigninger, mens især to printgrupper faldt markant.

Foto: Martin Kurt Haglund/Polfoto/Arkiv

2016 var et særdeles hårdt år for de danske dagblade, hvis man ser på annonceomsætningen. Dagbladenes annoncesalg faldt således hele 15,6 pct. til en samlet omsætning på 1,04 mia. kr.

Det viser rapporten Det Danske Reklamemarked, som er den årlige opgørelse af annonceomsætningen. Rapporten udarbejdes af Foreningen Dansk Reklameforbrugsundersøgelse, der er stiftet af Danske Medier, Danske Medier Research og Kreativitet & Kommunikation og baseret på mediernes egne indberetninger.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

TV 2 i Norge opruster digitalt

Egmonts store norske tv-forretning øger bemandingen på tv2.no med 30 stillinger som led i en digital opgrading, der bl.a. skal styrke nyhedsformidlingen på breaking.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs