MediaWatch

Snak mellem tv og telefon åbner nye reklamemuligheder

En ny form for reklameteknologi er på trapperne, hvor tv’et udsender lydsignaler, som mobilen opfanger. Derefter vil det være muligt at vise målrettede reklamer på mobilen.  

Det er ikke utænkeligt, at man om kort tid kan opleve, at sidde og se noget på fjernsynet – og derefter vil der komme reklamer på mobilen, der er kædet sammen med det, man ser. Ifølge Berlingske er der nemlig en ny reklameteknologi på trapperne den såkaldte ”audio beacons”-teknologi, hvor tv’et udsender lydsignaler, der bliver opfanget af mobilens mikrofon. Man kan også putte koder i app’s, der ”taler sammen med fjernsynet.”

It-ekspert Jesper Sommer forklarer over for Berlingske, at flere softwareudviklere siger ja til at putte koder i deres apps, når de får henvendelser fra annoncefirmaer for at få økonomien til at hænge sammen.

”Det er ikke kun reklamer, der kan have audio beacons. Det kan også være almindelige TV-programmer. Og det behøver ikke at være DR eller TV2, der selv indsætter dem. Det kan også være en signaludbyder som Stofa, YouSee eller Boxer,” siger Jesper Sommer til Berlingske.

 S: Overskrider Facebook dansk markedsføringslov?

 Trykkeri vil accelerere mediers innovation

 MTG skal sælge reklamer for Fox-kanaler 

Mere fra MediaWatch

Joy Mogensen: Vi vil gå et skridt længere end EU kræver

Kulturminister Joy Mogensen (S) fortæller, hun vil give danske medier mulighed for kollektive forhandlinger med techkoncerner om betaling for indhold i podcasten Indslag, hvor hun også forklarer "misforståelse" om brug af hyperlink.

Briefing: Ugen i mediebranchen

Udsigt til delvis genåbning, nye chefredaktører på TV 2 News og Jyllands-Posten, en kommende streamingtjeneste og planer om vækst blandt flere. Få overblik over ugens gang i Mediedanmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs