MediaWatch

Flere bejlere til Linkedin pressede prisen op

Microsoft var nødsaget til at hæve sit bud på Linkedin, efter aktiekursen hos en af de andre bejlere, Salesforce.com, skød i vejret med 10 pct.

Det er blevet dyrere for Microsoft at købe Linkedin end først planlagt. Det skriver Berlingske Business på baggrund af dokumenter fra Linkedin, som selskabet har offentliggjort i forbindelse med, at aktionærerne skal godkende handlen.

Ifølge det amerikanske finanstilsyn, SEC, har der foruden Microsoft været fire yderligere bejlere, hvor Salesforce.com var den mest interesserede.

Microsoft havde fra starten planlagt et bud på 160 dollars per aktie, skriver Financial Times, men det var først, da virksomheden bød 182 dollars per aktie, at forhandlinger begyndte.

I mellemtiden steg aktiekursen hos Salesforce.com med 10 pct. i midten af maj, hvilket tvang Microsoft til igen at hæve buddet, fordi Salesforce.coms bud delvist bestod af aktier. Microsoft hævede derefter buddet til 196 dollars per aktie, hvilket svarer til 26 mia. kr.

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Det smalle forlig er en plet på en ny ministers cv

Moderniseringen af Public Service Puljen og lukning af 24syv vil give et ”klatvist støttecirkus”, og kulturbidraget skulle have været klappet af med OECD, inden det blev en del af aftalen. Ugens klummeskribent kalder den nye medieaftale en plet på Kulturminister Ane Halsboe-Jørgensens cv.

Pluto TV udfordrer streamingmarkedet med gratis indhold

Efter et milliardopkøb i 2019 er det gået stærkt for Pluto TV, der for ni år siden blev skabt i et ”snusket varehus” i Los Angeles. Nu har den gratis streamingtjeneste gjort indtog i Norden. Partnerskab med Viaplay giver store forventninger allerede på kort sigt.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs