
Sveriges mediemarked lukkede 2015 med fuldt tryk på kedlerne. Årets sidste kvartal oplevede en vækst på 6,7 pct. sammenlignet med året forinden, og den stærke afslutning får nu det uafhængige analyseinstitut Institutet för reklam- och mediestatistik (IRM) til at hæve forventningerne til annoncesalget i 2016.
34,3 mia. svenske kr. (27,7 mia. kr.) regner IRM med, at annonceinvesteringerne bliver på i Sverige i løbet af året. Det er en stigning på 4,2 pct. sammenlignet med 2015 og 1 procentpoint højere end IRM’s hidtidige forventning.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app