MediaWatch

Netflix har over 65 millioner kunder verden over

I andet kvartals tre måneder vandt Netflix omkring 3,3 mio. nye kunder, viser seneste regnskab. Aktien steg knap ti pct.

"House of Cards" og andre egenproducerede serier trækker millioner af nye seere til Netflix. Det viser selskabets regnskab for andet kvartal.

I de tre måneder fik den amerikanske streamingtjeneste omkring 3,3 mio. nye kunder, som hver måned betaler et fast beløb for at kunne vælge mellem tusindvis af film og tv-serier online.

Netflix havde kun regnet med en nettotilgang på cirka 2,5 mio. nye abonnenter i kvartalet.

Den større end ventede fremgang sendte onsdag kursen på Netflix-aktier i vejret med næsten ti pct. på børsen i New York.

Netflix har nu 65,6 mio. medlemmer over hele verden og et mål om at være til stede i 200 lande inden udgangen af 2016. I år skal tjenesten udbredes til Japan, Italien, Spanien og Portugal.

Kina er med i ekspansionsplanerne, men det er fortsat usikkert, hvornår Netflix kan tage hul på det store marked.

- Der er fortsat nogle ting, vi skal have styr på, siger Reed Hastings, administrerende direktør for Netflix.

Han tilføjer, at myndighederne i Kina endnu ikke har givet grønt lys for en lancering.

- Vi har programmerne. Så vi er parat, når tilladelserne er i hus. Vi er overbevist om, at forbrugerne vil synes godt om tjenesten, siger han.

Indtægtstigning på 23 pct

I andet kvartal øgede Netflix sine indtægter til 1,64 mia. dollar eller godt 11 mia. kr. Det er en stigning på 23 pct. i forhold til samme kvartal året før.

I løbet af de tre måneder havde serier som "Marvel's Daredevil", "Sense 8" og "Dragons" premiere på Netflix.

Og udbuddet af egenproduceret indhold vil vokse. I 2016 regner Netflix med at bruge 5 mia. dollar på at producere tv-serier, dokumentarprogrammer og egne film.

I Danmark har Netflix været tilgængelig siden efteråret 2012.

/ritzau/Reuters

 

Mere fra MediaWatch

Podimo-partnerskab åbner dør til podcastmarkedet for Drive

En aftale om undersøgende journalistiske podcastserier til Podimo er første skridt mod en egentlig lydafdeling i produktionsselskabet Drive, der hidtil kun har lavet tv. Broadcasterne efterspørger i højere grad lydkompetencer, lyder det fra producent.

Portræt: Pernille Holbøll er både en kontant eksekvator og "et suverænt valg"

Pernille Holbøll er steget til vejrs i Mediedanmark og træder nu ind som ansv. chefredaktør på B.T. Tidligere chefer og kolleger beskriver hende som en af de bedste i branchen til at eksekvere på de digitale strategier, men også hvordan hun har været både kontant og utålmodig, men har gennemgået en udvikling som leder de seneste år.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs