MediaWatch

Vice lancerer penge-univers sammen med Danske Bank

I samarbejde med Danske Bank lancerer Vice et pengeunivers med fokus på unges økonomi. Danske Bank skal hjælpe med indsigt om de unges forbrug og økonomi.

Et ungt, globalt online medie og en mere end 100 år gammel bank. Det lyder som et umage par, men ikke desto mindre er det netop det samarbejde, som Vice Media og Danske Bank netop har skabt.

Sammen lancerer de to partnere pengeuniverset "Vice Penge", som er dedikeret unges økonomi, skriver de i en pressemeddelelse.

"I nyhedsstrømmen bliver der ofte brugt lidt nedladende termer som fjumreår og café-penge, når man taler om unge. Vice Penge skal fylde et hul i medielandskabet ved at skabe og levere redaktionelt indhold om penge og økonomi, der i stil og tone giver mening og er vedkommende for den unge generation,” udtaler adm. direktør hos Vice Danmark, Lars Hemming Jørgensen, i pressemeddelelsen.

Vil øge unges interesse

Vice Penge bliver produceret og skabt af Vice, mens Danske Bank vil hjælpe med indsigt om blandt andet forbrugsvaner og økonomiske forhold. Hos Danske Bank ser man universet som et "super spændende initiativ".

"Vi håber, at Vice med Vice Penge og deres kompetencer i forhold til kommunikation til unge kan være med til at øge unges interesse og viden om økonomi,” udtaler chef for forretningsudvikling i Danske Bank, Kim Fuglsang Kristoffersen.

Vice Penge indeholder i skrivende stund 12 episoder, der handler om alt fra iværksætter-livet og livet som rig til guides om finans-lingo og hvordan unge bruger sine penge bedre.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs