Vice lancerer penge-univers sammen med Danske Bank

I samarbejde med Danske Bank lancerer Vice et pengeunivers med fokus på unges økonomi. Danske Bank skal hjælpe med indsigt om de unges forbrug og økonomi.

Et ungt, globalt online medie og en mere end 100 år gammel bank. Det lyder som et umage par, men ikke desto mindre er det netop det samarbejde, som Vice Media og Danske Bank netop har skabt.

Sammen lancerer de to partnere pengeuniverset "Vice Penge", som er dedikeret unges økonomi, skriver de i en pressemeddelelse.

"I nyhedsstrømmen bliver der ofte brugt lidt nedladende termer som fjumreår og café-penge, når man taler om unge. Vice Penge skal fylde et hul i medielandskabet ved at skabe og levere redaktionelt indhold om penge og økonomi, der i stil og tone giver mening og er vedkommende for den unge generation,” udtaler adm. direktør hos Vice Danmark, Lars Hemming Jørgensen, i pressemeddelelsen.

Vil øge unges interesse

Vice Penge bliver produceret og skabt af Vice, mens Danske Bank vil hjælpe med indsigt om blandt andet forbrugsvaner og økonomiske forhold. Hos Danske Bank ser man universet som et "super spændende initiativ".

"Vi håber, at Vice med Vice Penge og deres kompetencer i forhold til kommunikation til unge kan være med til at øge unges interesse og viden om økonomi,” udtaler chef for forretningsudvikling i Danske Bank, Kim Fuglsang Kristoffersen.

Vice Penge indeholder i skrivende stund 12 episoder, der handler om alt fra iværksætter-livet og livet som rig til guides om finans-lingo og hvordan unge bruger sine penge bedre.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu


Læs også