MediaWatch

Egmont går i samarbejde med handelsplads på nettet

Med et nyt partnerskab føjer Egmont en ny brik til udgiverens e-handelssats. Everclassic skal udvikles til en førende platform for klassiske møbler, design og kunst.

Den danske digitale handelsplads Everclassic, der er er en markedsplads for salg af møbler, kunst og design, får fremover Egmont Publishing som partner. Sammen håber de to at udfordre andre markedspladser som DBA og Lauritz.com, skriver Egmont i en pressemeddelelse.

Egmont investerer et uoplyst beløb og bliver dermed medejere af Everclassic. Konceptet for siden er at tilbyde et mindre antal annoncer til brugerne gratis, men herefter kræver det betaling at oprette flere. Direktør og stifter i Everclassic Rasmus Warnke Nørregaard siger, at Everclassic er ”glade og stolte” over at få Egmont som partnere.

”Vi har ikke kun fået tilført kapital, men også et hold af dedikerede samarbejdspartnere. Sammen kan vi videreudvikle vores forretning og gøre Everclassic.com til Danmarks foretrukne sted at handle møbler, kunst og design,” siger han i meddelelsen.

Kobles til boligmagasiner

Hos Egmont Publishing ser man muligheden for at knytte Everclassic tæt på magasinerne Rum og BoligLiv.

”Vi synes, at konceptet bag Everclassic.com er rigtigt, og vi ser fine muligheder i et samarbejde. Ikke mindst fordi de to hovedkræfter bag sitet er stærke iværksættere med gode ideer, som matcher vores brands,” siger digital direktør Peter Schrøder.

E-handel og content marketing er sammen med forsøget på at øge trafikken til Egmont Publishings netmedier hovedspor i udgiverens forsøg på at fylde mere digitalt. Egmont Publishings adm. direktør Torsten Bjerre Rasmussen fortalte forleden til MediaWatch, at koncernen på e-handelsområdet bevidst går efter mindre forretninger, der kan bredes ud.

”Her kigger vi kun på nicheforretninger, der har et strategisk fit med vores stærke mediepositioner, så man kommer ikke til at se os købe nogle store, brede e-butikker. Hvis investeringerne skal være lukrative, kræver det, at de kan lanceres med succes i de øvrige nordiske lande,” sagde han.

Tidligere har Egmont Publishing herhjemme investeret i e-butikken Med24, som siden er blevet udvidet til Norge og Svergie.

Mere fra MediaWatch

Nent skifter navn

Med nyt navn vil virksomheden signalere et strategisk fokus på streamingtjeneste, lyder det i en pressemeddelelse.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs