
Banen for at dække tech-stoffet bliver stadig mere tætpakket. Foruden etablerede spillere som Wired, Techcrunh og Engadget, så har de seneste år set tilkomsten af medier som The Verge, Recode og Digiday, mens store medier også opruster. Derfor forsøger The Verge nu at brede deres appel ud, skriver Nieman Lab.
Siden har eksisteret siden 2011 under Vox Media, der også driver medier som Vox.com, Polygon.com og sportsmediet SB Nation, og havde i februar 25 mio. unikke brugere. For at fortsætte væksten udvider siden fra dækningen af Apple og Google og de andre tech-giganter til større fokus på popkultur, videnskab og biler. Målet er at gøre med tech-stoffet, hvad Rolling Stone Magazine gjorde med udgangspunkt i musik og Wired gjorde med udgangspunkt i internettets fødsel. En pointe som The Verge understregede med et stunt fra tidligere i år, hvor mediet havde en reklame i forbindelse med Super Bowl - i en enkelt lille by i staten Montana i USA, men som efterfølgende fik opmærksomhed på nettet.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app